10!

ja, har precis pluggat, så här kmr mina 10 bästa...... pluggtips jag vet , det e cepe.

10. sätt dig i lugn och ro, ingen dator ingen tv ingen musik ingen mobil. du koncentrerar dig bäst så.
9. ha ett stort glas vatten
8. ha ngt litet gott att äta på, inget godis eller onyttigt, kanske äppelbitar eller nötter?
7. sitt i ditt rum , där är det lugnast atmosfär
6. läs igenom stycket /talet /ngt annat många ggr!
5. fråga din mamma/pappa/torasyster om hjälp, för dom har också gått i skolan!
4. titta på klockan och säj för dig själv att jag ska göra dt & dt innan en halvtimme , annars blir det ingen utekväll på fredag.
3. lyssna på dina föräldrar när dom vill hjälpa dig.
2. tänk på att  skolan är din framtid, du kmr gå i skolan till 9an och förhoppningsvis ännylängre, kämpa nu så du vet vad fröken frågar om när det tas upp igen på t.ex. högstadiet
1. koncentrera dig på läxan/skolarbetet, det är ju ändå ngt som du går till varje dag, gör läxorna så blir resultatet och läxförhören roligare.


jag har inte kommit på alla själv utan läst dom i en bok för kanske 1 år sedan, men om är bra och funkar!

Kommentarer

KOMMENTERA!
Kommentera gärna på, men tänk på det här innan du skriver något:
-Jag svarar inte på allt för personliga frågor.
-Kommentera och länka till din blogg så får du alltid ett svar tillbaka.
-Jag hjälper dig inte med design.
-Alla kommentarer som anses stötande eller kränkande mot mig eller mina vänner accepteras inte.
-Gillar du bloggen? Följ den med bloglovin.
-Det viktigaste, fortsätt gärna och läsa!


Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din epost, bara jag som ser.

Din blogg.

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0