semi & final

ja, nu vare så att vi gick till semi i scorpions cup. och vilka skulle vi möta? jo, hemma laget. bele barkaby, tippade vinnare i cupen och vi förlorade mot om med 4-1 senaste matchen i seriespel. men det var samlig på LIDL klockan kvart övet 7. jippie lixom, men jag behövde inte åka it eftersom jag bor i danderyd och då måste jag åka hemifrån kl 7 . så jag mötte resten av laget i viksjö hallen. vi trode inte att vi skulle vinna men våran ena tränare Eric som kmr från usa, hade med sig en tröja där det stod: do you belive in miracles? och sedan ngt annat under.. och han sa, att ett mirakel kunde hända den här matchen vi kunde vinna.första halvlek blev 0-0 om hade många mål chanser men det hade vi också.andra halvlek ville ju båda lagen säätta in bollen så alla kämpade till hundra procent hela tiden. det stod 0-0 när klockan visade 19:30 då fick dom ett skott mot målet men ida räddade sedan fick hon inte till ett riktigt bra utkast så bollen blev kvar på våran planhalva, dom sköt skott efter skott. jag satt på bänken dom sista sekunderna och tittade på när dom sköt. sammtidigt som jag tittade på klockan. mot vårt andra lag hade dom gjort mål när det var en sekund kvar, så jag visste att inget var omöjligt. men klockan tjöt, och vi hade spelat lika mot bele barakaby!men det var ju en semi final och vi hade straffarna framför oss.första straffen las av Dottie som missade.dom satte sin första straff.andra straffen las av Johanna S tror jag, och hon satte den.dom missade.det stod alltså 1-1.tredje straffen las av Hedda , hon missade tror jag ?dom satte denOlivia la fjärde straffen och satte den .dom missade.issa missade sin straff och deras sista missade också.det skulle bli straffar tills ett av lagen missade.dom började, och missade. vi fick ett litet hopp om att vinna , bara johanna s satte den.och det gjorde hon,vi hade gjort det omöjliga! vi slog ut bele barkaby, tippade vinnare i semifinal. deras bästa lag. ett mirakel som eric sa. ett mirakel!nu åter stod bara finalen och andra semin, det var själby som mötte morgongåva. morgongåva vann så vi skulle möta dom i finalen.i gruppen hade vi spelat lika. 0-0 . nu skulle vi vinna. göra allt för att få guld. men i första halvlek gör dom ett mål. i andra gör vi ett mål. och sedan dom ett till. vi tog ut ida ( målvakten) och satte in en extra spelare men slutsignalen gick och vi hade förlorat finalen. det blev en liten prisutdelning och sådant, kändes surt att förlora den matchen, deras tränare sa till och med att vi var det bättre laget och att vi förtjänade att vinna....men men, laddar upp lite bilder senare.puss & kram della

Kommentarer

KOMMENTERA!
Kommentera gärna på, men tänk på det här innan du skriver något:
-Jag svarar inte på allt för personliga frågor.
-Kommentera och länka till din blogg så får du alltid ett svar tillbaka.
-Jag hjälper dig inte med design.
-Alla kommentarer som anses stötande eller kränkande mot mig eller mina vänner accepteras inte.
-Gillar du bloggen? Följ den med bloglovin.
-Det viktigaste, fortsätt gärna och läsa!


Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din epost, bara jag som ser.

Din blogg.

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0