Känslor.

Ja, om dom flesta kanske redan vet så mår jag itne så bra just nu. Och nu ska jag berätta varför. Kommer dock inte gå in på namn och allt för personlig saker.

Men i början av sexan blev jag ovänn med en av mina bästavänner. Och det har inte riktigt löst sig än. Eller jo det har det, men allt är så komplicerat. Det var vi två, varje rast, varje dag. Jag bodde hemma hos henne och hon här. Men så är det inte längre. Vi har glidit isär. Men vi är fortfarande med varann i skolan och så, oftast i alla fall.

Sedan under klassresan hände en massa saker. Jag blev kär i en kille i min klass. Och frågade om han ville bli tillsammans med mig, men han sa nej. Jag är fortfrande kär i samma kille. Alla säjer att jag ska försöka komma över honom och att jag är värd så mycket bättre än han. Men för mig är han perfekt.

I julas flyttade en av mina bästvänner till Dubai. Jag saknar verkligen henne. Ingen kan ersätta henne. Vi hade verkligen något som ingen annan kan förstå. Hon betydder verkligen allt för mig. Och jag tänker på henne dag & natt.

I början av den här terminen bråkade jag med dom flesta i klassen pga en massa olika anledningar. Nu harr nog löst sig me dom felsta antar jag.

Den 15 januari gick min gudfar Gunnar bort i cancer. Jag saknar verkligen honom. Han betydde så otroligt mycket för mig.

För två veckor sedan börjde jag bråka med en av mina bästavänner, Sabina. Hon har verkligen alltiid funnits där för mig. Men nu är allt bra igen, eller bra kan det nog aldrig bli mellan oss två igen, tyvärr. Men vi har blivit kompisar igen. Och jag saknar verkligen henne.

Jag har också bråkat med killarna i min klass efter sportlovet. Jag kan fktiskt inte förstå hur lågt man kan sjunka ibland. Killar i min ålder är väldigt omogna, det vet jag.

Och nu har jag blivit kär i en till kille. Som om inte en räckte?

Några veckor innan sportlovet började jag också umgås med några killar från enebyberg. Den ena har betytt så otroligt mycket för mig dom senaste vekorna. Han har verkligen hjälpt mig med så otroligt mycket. Tack för allt, Alexander Nordvall, jag älskar dig bror.

Jag har också fått en vän som jag nu räknar som min bästavän, Cornelia Tristen.

Trots dom som finns här, så orkar jag inte med detta. Minnena kommer tillbaka. Alla saker jag har gjort. Allting. Jag orkar inte ligga och gråta mig till sömns. Ha en person att lita på i skolan. Tack för allt Vanessa solstråle, du lyser verkligen upp min dag!

Men just nu kan ingenting få mig att må bättre. Jag har slutat kämpa. Det finns ett ställe, dit alla kommer komma. Som verkar helt underbart. Himlen, om jag kommer dit så slipper jag all den här smärtan. Men jag ska klara det här. Hoppas jag. Just nu orkar jag inte tänka så mycket. Jag orkar inte fortsätta kämpa längre.

Kommentarer
Postat av: Anonym

du orkar visst kämpa della !

2009-03-24 @ 09:52:55
Postat av: Anonym

du orkar visst kämpa della !

2009-03-24 @ 09:52:58
Postat av: Linnéa

DE handlar nog om att kunna komma över ditt förflutna och kämpa för framtiden. Att deppa ihop för man kommer ihåg saker man gjort och saker andra gjort mot dig hjälper dig inte på vägen. Du måste tänka framåt och ta tag i de här. Du ska inte må dåligt. Du ska inte gråta dig till sömns och tänka på döden. Du kommer ångra att du spenderat månader i tårar istället för att leva livet. Gumman du kommer klara de här galant du måste bara våga släppa de gamla och kolla framåt. Kram.

2009-03-24 @ 16:11:28
URL: http://bberglund.blogg.se/
Postat av: Anonym

della, du är inte KÄR på riktigt i en kille om du lite senare blir kär i en kille TILL. Du gillar isåfall honom, som man gör nr man är liten.. men säg inte att du är KÄR i honom om du inte r det... menar inget illa!, bara reagerade lite konstigt på det där! .. :/

2009-03-25 @ 22:32:09
Postat av: della

om sista anonym:

I den ndra killen är jag inte riktigt kär, bara gillar. Men den första, jag är kär i honom på riktigt, jo det är jag.

2009-03-26 @ 11:12:21
URL: http://drqb.blogg.se/
Postat av: jossan

della .. jag vet att du orkar, jag litar på dig. jag står alltid här för dig jag lovar på allt. jag vet att livet är hårt ibland, men jag vet också att du kan klara dig ur allt dethär. jag älskar dig gumman ..

2009-03-29 @ 21:05:42
URL: http://jmehta.blogg.se/

KOMMENTERA!
Kommentera gärna på, men tänk på det här innan du skriver något:
-Jag svarar inte på allt för personliga frågor.
-Kommentera och länka till din blogg så får du alltid ett svar tillbaka.
-Jag hjälper dig inte med design.
-Alla kommentarer som anses stötande eller kränkande mot mig eller mina vänner accepteras inte.
-Gillar du bloggen? Följ den med bloglovin.
-Det viktigaste, fortsätt gärna och läsa!


Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din epost, bara jag som ser.

Din blogg.

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0